Tossal de les Viudes

Sortida dels nostres socis al Tossal de les Viudes (1379m.), cim més alt de la Serra dels Bastets amb un entorn feréstec, poc conegut i amb pocs camins.
La pluja no ha espantat a aquesta colla de camàlics. Sortint de la casa de colònies d’Aiguaviva s’agafa camí amunt, primer per camí i de seguida per corriols ben marcats amb fites, s’arriba al Roc de la Creu, un petit replà que deixa fer un descans, on hi ha un gran roc amb una creu gravada i pintada de vermell, es segueix pujant fins al Grauet de Valielles, aquí s’agafa un camí que segueix pujant i que passa per un fort pendent de conglomerat, s’arriba a una cresta aèria que no és difícil, es continua pujant, una petita grimpadeta i s’arriba al cim. Un cop a dalt hi ha dos petits cims separats per 20 o 30 metres. El primer és el més alt, però el segon té una espècie de creu i millors vistes cap al sector occidental dels Bastets i la paret nord de Busa, que es veu frontalment i allargada d’est a oest. La baixada la es fa per una altra banda passant per coll Llempa, s’ha seguit el track de wikiloc de; Relleus Gent de Muntanya, la baixada que ens proposa aquest track, actualment és impracticable.