XXX Marxa popular de Cardona

9 de juny de 2013

ITINERARI

Es començarà caminant direcció a la Muntanya de Sal. Passarem per darrera la Bòfia de la Muntanya de Sal (1) i baixarem per agafar un corriol que travessa el bosc del Salí, des d’on es podrà gaudir d’unes vistes poc conegudes de la Muntanya de Sal. Seguint pel corriol pujarem fins al camí de Tresserres (2) on hi ha el control 1. A partir d’aquí seguirem per una pista forestal que ens portarà fins al puig de Pinyana (3). Travessarem l’antic Túnel de les vagonetes i baixarem primer per un corriol i després per una pista que ens durà fins a l’esplanada de Malagarriga, on farem l’esmorzar. Un cop recuperades les forces, travessarem el riu Cardener (4) pel pont vell i anirem cap a la carretera de Valldeperes (5) on trobarem el control 2, aquí els camins es bifurquen.

Els caminants de la ruta curta seguiran el riu Cardener fins l’antiga Central Hidroelèctrica Joan de Palà i pujaran fins a Pinell, i continuaran fins al camí del Remei on trobaran el control 4 amb síndria i meló fresc. En aquest punt el recorregut es torna a unir amb el de la llarga.

El recorregut llarg, després del segon control, puja per un corriol que segueix la carena de la Costa Rèvola (6), seguidament es baixa fins a la riera de Navel (7) i es puja a la Serra de les Rovires (8). Es continua fins a la carretera de Navel.(9), i es passa per la capella del Remei per pujar a continuació fins a les Antenes (10).Es torna a baixar la costa de Segalers i es travessa la carretera de Berga a davant de La Clau (11). Es puja al Turó del Màrtir (12) per tornar a enllaçar amb l’itinerari curt (control 4), A partir d’aquí remuntem el riu Cardener(13) fins a arribar a Cardona